lørdag den 11. januar 2014

Seje nostalgiske popcorn




Nå men, som belønning til mig selv ville jeg lave popcorn. Altså ikke den slags hvor man brænder sig på fingrene fordi posen har været i mikroovnen.




Jeg snakker om den slags nostalgiske popcorn som jeg fik da jeg var lille.

Den slags som skal poppes i en gryde.

Og var min mor i ekstra godt humør fik jeg lov til at tage låget af, så der sprang popcorn rundt i hele køkkenet.



Men jeg husker altså ikke at de var så seje. De her var kun lidt elastiske mens de var varme; men som små drøje kugler, da de kølede af.



At jeg så også lavede seje græskarkerner, ved jeg ikke helt hvad jeg skal tænke om.



De er jo meget pæne...


Er jeg bare blevet forvandt med de falske popcorn og fabriksfremstillede snacks?

Eller gjorde jeg det forkert?

Jeg havde trods alt ikke taget højde for at popcornene ville eksplodere i størrelse, da jeg valgte gryde.(ma kan sagtens når at hælde lidt af dem fra, og fortsætte med at poppe)

Selvfølgelig gjorde jeg det ikke forkert. Gjorde jeg?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar